Beauty tips: Cara memutihkan kulit bawah lengan anda

Assalamu’alaikum warahmatullah. Hi all!

Saya dah temui cara memutihkan kulit bawah lengan a.k.a ketiak secara semula jadi tanpa deodoran, bedak ataupun sebarang clorox ataupun bahan kimia. Nak tahu??? *kalau taknak tahu mestilah korang tak klik page saya kannn..krik krik krik ;D

FYI, cara ini telah ‘tested and guaranteed’ by meself. Yes, i did it at home, homemade and i really love the result. Jadi, mestilah saya nak kongsikan dengan kawan-kawan semua!yeayyyyy~ (over excited taktau kenapa ;p)

Caranya adalah…………………..> WAXING!!!

Ataupun dalam Bahasa adalah cabut bulu ketiak. Yes, that’s it!

Cukur memang tak bagus sebab bulu akan tumbuh semula dengan cepat dan kesan selalu cukur ditambah pula dengan pemakaian deodoran atau ubat ketiak memang menghitamkan kawasan ketiak kita.

Saya sendiri telah mengurangkan pemakaian deodoran dengan hanya memakai apabila saya perlu bergerak aktif pada hari-hari tertentu. Biarlah berbau peluh ketiak buat seketika demi menjaga kulit bawah lengan sebab kita tak tahu kesan jangka panjang pemakaian deodoran ni. Sebelum ni memang saya pakai setiap hari without missed everrrr. Gituwww. Tapi selepas mendapat kesedaran dan kesan ketiak hitam, saya berhenti dan cuba cara alternatif dan hasilnya kulit bawah lengan makin sihat, tidak berbau dan yang paling penting dah makin cerah. Alhamdulillah syukur.

Jadi, macam mana nak waxing ye???

Belajar daripada Youtube je sebenarnya. Tapi saya suka guna Arabic Wax sebab ianya sangat best! *boleh? :p Lagi satu, Arabic Wax ni jenis hard wax, jadi memang sangat2 sesuai untuk cabut bulu ketiak, kaki dan tangan. Saya pernah try cabut bulu roma kat muka tapi tak jalan, still kena guna soft wax. Untuk soft wax saya guna produk drugstores je macam dekat Guardian atau Watson je 😉

ataupun

P/s: Lepas ni nak try buat waxing dekat salon kecantikan pulak dan nak try Brazillian wax jugak. *Brazillian wax untuk apa? For getting our private parts looking smooth like a baby~~ hehehehe hanya untuk suami. Wassalam.

#poyonakmampus #malunyaorangbuatkanwax #tapinaktryjugak #boleh?

Pengarang: Mrs Vibrant

A girl with many ambitious dreams. Married to a fun, loving and smart Arab man. TTC-ian raise your hands up! Easy-going, trustworthy and good listener I must say as what my friends describe me. Oh one more thing, also a very very attractive lady ;D For any enquiries/say hi, please contact me via my email: bookloverunited@gmail.com. Thanks!

Tinggalkan Jawapan

