Gula dan Karbo punca PCOS!

Assalamualaikum warahmatullah.

Alhamdulillah dah masuk sebulan lebih lepas jumpa doktor, makan ubat Metformin dan telan 2 biji Asid Folik sebelum tidur! Yeayyy ;D *tapi sis ada jugak ter-missed sebab balik rumah penat giler dan terlupa nak berus gigi, mandi apatah lagi makan ubat. Teruk kan? T_T

Continue reading “Gula dan Karbo punca PCOS!”

5 Tips menambat hati lelaki bernama SUAMI

Assalamualaikum warahmatullah.

Sis taknak cakap banyak pun. Bagi 5 pun dah cukup :p

Dalam tips ni, saya bukan bias dekat lelaki Arab (sebab suami saya orang Arab,oh tidakk), tetapi tips ni universal, majoriti lelaki akan tertambat hatinya kalau wanita kesayangannya aka ISTERI mengamalkan tips-tips ni. Cewah!

1. Kenyang perut, suka hati (Kena Rajin Masak!!!)

Bonus kalau pandai masak maka masakan yang korang sediakan mestilah sedap sampai menjilat jari. Tapi yang paling penting kita masak masakan yang boleh dimakan untuk si dia (mestilah! LOL), dapat nutrient daripadanya, sihat, kenyang dan senang hati. Gitteww~  Sebab majoriti lelaki suka makan! Terutamanya masakan wanita kesayangannya (i.e. ibu & isteri. Kakak? Adik? Takyah nak ngader. Fokus hokayy, fokus 😀 ). Kalau tak pandai masak macam mana?? Belajaq la sayang oiii..Masak ni senang je sebenarnya, potong2 campak2 je. Sis suka masak sebab ianya macam terapi tau, nak2 bila dah penat2 masak pastu suami makan sampai bertambah-tambah licin pinggan. Satu kepuasan tahu tak. 😀

P/s: Lelaki Arab lagi fussy bab makan atau masakan ni. Diorang memang budaya lelaki takkan ke dapur, semua mak yang buat dan layan. So, you wanna marry an Arab guy? Sharpen your cooking skill like ASAP! Seriously. 😉 Learn what he likes and don’t like. That’s it. Continue reading “5 Tips menambat hati lelaki bernama SUAMI”